8 Eylül 2008 Pazartesi

Kitap yazıları 2 - Icimizdeki Seytan - Sabahattin Ali

Bir Thyke 3 kitabi olarak Sabahattin Ali`nin Icimizdeki Seytan adli romanini demin bitirdim.

Kitap hakkinda internette orada burada bir cok insanin soyleyeceginden fazla bi lafim yok edecek esasinda. Guclu bir kadin karakteri, kafasi karisik ve biraz zekasi ve biraz da erkek olmasi ile one cikmis bir erkek karakterinin yasadigi kisa ask. Kisa fakat derin izler birakacak cinsten. Erkegin yaptigi sebedek subedek hareketlerin sorumlulugunu almadan `icimdeki seytan yaptiriyor` bunlari diye siyrilmasinin esasinda nasil bir korkaklik, tembellik oldugunu en sonunda itiraf etti de ben de kitabin son sayfalarinda rahatladim. Asmis birisiyimdir ya ben coktan biliyodum icimizde seytan meytan olmadigini, o hesap...

Benim ilgimi ceken ufak bisi var. Insanlarin o zaman nasil toplastiklari nasil bi araya geldikleri . Zamanimizin pr calismalari, partileri, happeningleri durumundan farkli degil toplasmalari. O zamanin fasil geceleri simdinin tanitim geceleri. Kisacasi bizim yaptiklarimiza turkilizce isimler vermemiz icerigi degistirmiyor.

Baska bir kitabini okur muyum bu yazarin bilemiyorum.


25 Eylül 2008'de kitap toplantısı ertesinde bir ekleme :
Kitap meğer Sağ sol çatışmaları üzerinden "Bize laf sokuyo" diye Nihal Atsız'ın Sabahattin Ali'yi düelloya davet etmesi gibi bir olaya sebep olmuş. Ben bu sağ-sol olayları ile ilgili bişiler olduğunu farketmemiştim. Toplantıda üzerinde çok fazla durmasak bile bu konu da konuşuldu, ben de bilgi sahibi oldu. Bu da buraya ek/not olsun.

Hiç yorum yok: