21 Ocak 2009 Çarşamba

marka algısı

yazılacak ne kadar çok şey var da yazamıyorum

ne zamandır yazacağım bir konu marka algısı. a+ ya da a++ tiplere hitap eden bütün markaların acaip ciddi, cool, havalı, somurtan, böyle lafını esirgemez sokan modellerin, ambiyansların, mimiklerin kullanılması. sankli azcık gülümseseler üzerlerindeki bilmem kaç milyarlık elbiselere bişi olacakmış, donlarıyla ortada kalacaklarmış gibi. ama kasmış da durmuyor kimisi. genelde sap fotolarıyla erkek takım elbise firmalarının modellerinin resimleri kasmış duruyor oluyor.
hedefi bler cler ve bilimum pazardan giyinenler olan kadın erkek çoluk çocuk herkese üretim yapan firmanın reklamları ise başka. modeller bi sevimlileşiyor, bir gülücükler, bi samimi pozlar filan filan veriyolar. hele bi de aileler ya hem kız hem erkek çocukları oluyor. anne sanki üvey ya da o çocukları muhtemelen 13 yaşında doğurmuş olmalı yaşlarında.
sadece gençlere hitap eden giyim firmaları ise seksten daha seksi fotoğraflar kullanıyorlar reklamlarında. herhalde vermek istedikleri hissiyat bu "bizi giyin süfer seks yapın". hadi len!!

Hiç yorum yok: